1. prenest kabel pro digestor o 15cm vyse (se sekanim);
2. prodlouzit kabel pro troubu o cca 3,5m-4m (zatim pocitame bez sekani do monolitu);
3. vymenit 1 existujici obycejny vypinac (krabicku za krabicku) na bezdratovy vypinac,ktery bude pripevnen jinde a nebude pak prekazet kuchynske lince.
4. priprava 4 zasuvek apod na obklady.
Zednicke prace:
obklady 3m2 pro kuchynskou linku
zadelat vysekanou diru pro kabel pro digestor(15cm)
vymalovat 1 pokoj (35m2) - zalezi na cene, jeste premyslime, zda to bude zapotrebi
Instalaterske prace:
prodlouzit odpad a trubice na vodu
Chteli bychom vedet kolik stoji Vase praceVíce...
Elektrickými úpravami jsme spokojení (něco nám i poradil navíc), odvedl dobrou práci a za přijatelnou cenu, takže v pohodě.
S obkladami bohužel spokojení nejsme. Ve mnoha místech byly udělanynakřivo a proto se to následně špatně špárovalo, jednu zásuvku bylo třeba podřezat aby byla těsně k obkladům, k tomu jěště několik prasklin apod. Hned jsme řekli panu Liborovi, že jsme očekávali víc. Odpověděl, že v tuhle chvíli už se nedá nic udělat a že to nebylo až tak špatně. Z časových důvodů (naplánovaná montáž kuchyně, letní dovolené apod) jsme museli podepsat fakturu a zaplatit za práci a nechat pana Libora pokračovat s kamennými obkladami v tom pokoji. V každém případě na nich je chyba méně viditelná.
Za pár dnů se objevila možnost kuchynské obklady předělat (jiný řemeslník) a po delším přemýšlení rozhodli jsme se pro to. Následkem toho bylo, že pan Libor neočekávaně přišel příští den bez nařadí s novou fakturou na (nedokončené) kamenné obklady a řekl, že naši zákazku ze své strany ruší protože nejsme s ním spokojení a dlouze se rozhodujeme o tom, co chceme a co nechceme dělat v bytě a jak; a tím on zbytečně ztrácí čas.
Po hodinovém nepříjemném rozhovoru nám udělal slevu 600Kč (za společný nákup v Bauhausu) přestože my jsme museli zaplatit 6000Kč navíc za nový obklad a jeho předělavání. V tomto stavu nám nechal ty kamenné obklady (druhou stranu ani nezačínal) a popřal „št‘astnou ruku“ s hledáním lepšího řemeslníka – viz. obrázek dole.
Myšlenky:
O svém názoru na tuto reakce pana Libora se už dále nebudeme vyjadřovat. Jsme dospeli a chápeme, že se nemusí vždy všechno podařit ale každý musí být schopen příznat svou chybu, chovat se zodpovědně a zkusit najít kompromisní řešení a ne prostě utíkat (hlavně s penězmi). Namísto nějaké kompenzace jsme dostali jěstě fakturu! To jsou věci! :D
Asi zneužil to, že jsme mladí a slušní. Člověk jeho generace by mu nic nedoplatil. Hlavně “nic nepodepisujte, když nejste spokojení” (citát). Držím palce.Více...
Do ověřených hodnocení se počítají pouze zakázky uskutečněné přes portál NejŘemeslníci.
Ostatní hodnocení se také několika různými způsoby kontrolují, ale do ověřených se nepočítají.
Začnu tím, že zakázka o které se tu jedná nestála 7200,- ale 3350,-Kč a obklad v kuchyni nebyl 3m2 jak bylo v poptávce, ale skutečná plocha byla 4 m2. Mám na ní doklad s převzetím zakázky, zaplacením a podpisem zákazníka. S panem Andrii Semchukem je těžká domluva. nejde jen o to, že neumí česky protože je ukrajinec, ale hlavně protože nemá jasno co opravdu požaduje a neustále mění své rozhodnutí i několikrát během jednoho dne. Časté konzultace během práce jsem mu neúčtoval i když to byl také čas věnovaný této zakázce. Když si ale přál, abych s ním jel nakoupit obklad na jinou zakázku, (3 hodiny od 16:30 do 19:30) nelíbilo se mu že jsem mu vyúčtoval pouhých 600,- i když má hodinová sazba je 300,-/hod. On se pravděpodobně domníval, že to snad bude nějaká "přátelská výpomoc". Prohlídku nové zakázky a domluvení podrobností jsem neúčtoval, jak jsem slíbil již v mé nabídce. Co říci k obkladu v kuchyni. Ano uznávám, že tam jsou drobné nepřesnosti. To ale není tak fatální jako rozhodnutí majitele, že u tří dlaždic nebude navazovat vzor, protože si koupil málo obkladu. Motiv se skládá ze 4 dlaždic které se pak pravidelně opakují. Obklad se tedy prodává po těchto čtveřicích. Také nevím proč si přál obklad na ležato a dělat tak 3 řady přestože třetí řada ze dvou třetin bude pod horními skříňkami. Čtvrtá řada pak musí logisky zbýt. Kdyby se obklad dělal podle výrobce na výšku, stačily by jen dvě řady a nic by nezbývalo. Ona prasklina v glazuře nešla vyměnit protože nebylo za co a je právě ve třetí řadě a bude pod skříňkou. Proto jsem jí tam nechal. U obkladu kamene se nedokázal rozhodnout jak má obklad vypadat. Když jsem mu přinesl druhý den dokonce i vystříhané "dlaždice" z papíru v poměrné velikosti aby si mohl vyzkoušet názorně jak obklad poskládat, dospěli jsme konečně ke konečnému řešení. Když byl nalepený první metr čtvereční chtěl vytvořené zuby zpět doplnit do roviny. To už bohužel nešlo, protože do některých mezer se už obklad nevešel z důvodů, že rozměry nejsou kalibrované a obklad je bezespár. Ten den mě také oznámil, že uzavřenou, převzatou a podepsanou zakázku obkladu v kuchyni nechá předělat. Rozhodl jsem se tedy dokončit rozdělaný obklad na jedné straně pokoje a ukončit tak celou zakázku. Také není pravda, že nerad rozšiřuji zakázku. Kromě vyjmenovaných precí v poptávce se dále jednalo o druhou zakázku na další elektroinstalaci a třetí na obklad kamene, přestože jsem se dostával do časového presu a dělal i o víkendu. Původní poptávka byla mezi 15-19.7. 2013. Každý řemeslník by začal hned 15tého aby měl spíš časovou rezervu. Pan Semchuk ale začátek realizace posunul až na 18.7. Kdyby mě všechny požadavky zdělil předem najednou, mohl jsem začít jinou prací a dřív. Pro příklad také mohu popsat výměnu vypínače za bezdrátový. Pan Semchuk si sám koupil bezdrátový vypínač, kterým chtěl nahradit dvojitý vypínač osvětlení, který se bude nacházet za lednicí. Když jsem měl vše připravené a těsně před dokončením a oznámil mu, že si bude muset dokoupt ještě jeden ovladač, protože když má schodišťový vypínač a ovládání osvětlení ze dvou míst, že nemůže zůstat jeden mechanický a druhý bezdrátový, rozhodl se, že mám mechanický vypínač přetáhnout do vedlejší místnosti a bezdrátový vrátí prodejci. Mohl jsem tedy začít znovu od začátku a jinak a to vše za stejné peníze. Myslím si, že jsem se k panu Semchukovi a nejen co se pěnez týká, choval velice korektně a neúčtoval jsem mu nic znovu nebo navíc. Nakonec jsem mu slevil 600,-Kč za onen nákup abych už měl klid a mohl odejít. Prostě jsou lidé kterým se člověk nezavděčí. Tak se mi prosím nedivte, že jsem se rozhodl tak jak jsem se rozhodl a zakázku ukončil. Škoda jen že toto budou možná číst jen potencionální noví poptávající a né též řemeslníci, aby věděli do čeho u tohoto zákazníka jdou. Naštěstí ostatní zákazníci semnou byli vždy spokojeni. S pozdravem Ludvík.